Aquesta teoria esta inspirada en les bases del constructivisme fusionades amb les noves tecnologies
sorgides aquests últims anys, com wikis, xarxes, blocs... ja que ofereixen la
possibilitat d’accedir a la informació de forma instantània.
Seguint aquest model s’espera canviar el esquema tradicional d’aula, donar-li protagonisme a les
noves ferramentes sense restar importància a les tradicionals per a així trobar
una nova forma d’aprendre, creant una experiència
innovadora, directa i única.
Diversos estudis proven que, deixar al nen treballar amb un
ordinador fomenta un aprenentatge constructivista i únic degut a l’accés il·limitat d’informació, comunicació i el fet de compartir i expressar
opinions mitjançant la xarxa.
Aquest sistema contribueix a un aprenentatge més efectiu quan
es donen una sèrie de característiques, que són:
- Compromís actiu: Ús de les TIC de forma responsable i no passiva.
- Participació en grups: Crea discussions, diversitat d’opinió i intercanvi d’idees.
- Interacció freqüent i retroalimentació: Ús diari de les TIC.
- Connexió amb el context del món real: Realitzar cerques significatives.
Per concloure, està confirmat que les TIC, si s’utilitzen de
forma constructiva, creen una experiència
d’aprenentatge innovadora i diferent que es vincula als estudiants, que
construeixen el seu propi coneixement d’una
forma funcional i aplicable a la vida real.
Stefany Hernández Requena (2008) “El modelo constructivista con las nuevas tecnologías: aplicado en el proceso de aprendizaje” [artículo en línea]. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento [Fecha de consulta: 24 de febrero de 2015] http://www.uoc.edu/rusc/5/2/dt/esp/hernandez.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario