EVALUACIÓ DEL ENSENYAMENT AMB TIC
Les
possibilitats que ofereixen les TIC per al desenrotllament d'una ensenyança
flexible són diverses, però el desenrotllament de les seues aplicacions en els
distints components de procés d'ensenyança no ha avançat per igual. En este
sentit, actualment es pot parlar d'una escassa tradició en l'ús de les TIC per
a l'avaluació dels processos d'ensenyança. Les aplicacions més freqüents es
relacionen amb el disseny i aplicació d'exàmens (fonamentalment *proves
objectives) o amb l'avaluació del procés d'aprenentatge dissenyat exclusivament
amb les TIC (cursos informatitzats amb un sistema d'avaluació propi) .
Al camp de
l'avaluació, inclús per a la seua aplicació en el desenrotllament de proves com
les que es mencionen, les TIC ofereixen molts avantatges:
- Registrar i gestionar grans quantitats
d'informació a partir de l'elaboració de bases de dades especialitzades amb
preguntes de diferent tipus.

- Administrar
les proves d'una forma més flexible: diferents canals, distints moments per a
l'avaluació, autonomia de l'alumne per a realitzar una prova, etc.
- Dissenyar
proves individualitzades a partir de grans bancs d'ítems o bases de dades que
permeten seleccionar les preguntes més adequades en funció d'objectius
d'avaluació, característiques de l'alumne, continguts d'ensenyança, ritmes
d'aprenentatge, etc.
- Generar de
forma automàtica les preguntes que integren una prova determinant el nombre de
preguntes, nivells de dificultat, tipus de preguntes, estructures de les
proves, etc.
-Disposar de
sistemes experts de correcció que permeten valorar immediatament els resultats
obtinguts.
Els diferents
recursos que es poden fer servir en l’avaluació
són :proves objectives, mapes conceptuals multimèdia, activitats
informatitzades, simulacions i exercicis d’autoavaluació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario