miércoles, 18 de febrero de 2015

EL MODEL TPACK.

            
              El model TPACK és l'acrònim de l'expressió en anglès "Tecnhological PedAgogical Content Knowledge" resulta molt convincent per a entendre la integració de les TIC en l'educació des del punt de vista de la formació docent.
            Fent referència al saber formal docent podem dir que aquest model implica una combinació entre el coneixement disciplinar i el coneixement pedagògic. La intersecció d'aquests dos coneixements dona lloc al coneixement pedagògic disciplinar. Es a dir, saber què ensenyar i com ensenyar-lo.

            Amb l'arribada de les tecnologies a l'aula, apareix un element més, el coneixement tecnològic. Aquest coneixement inclou: comprendre el lloc de les tics en la vida quotidiana i en l'aprenentatge, dominar habilitats digitals i l'ús de dispositius tecnològics i per últim conèixer diverses ferramentes digitals.
            L'objectiu principal d'aquest model és integrar aquests tres tipus de coneixement per a donar lloc al Coneixement Tecnològic Pedagògic Disciplinar. Aquest és el coneixement  que un docent necessita per a poder integrar la tecnologia en el procés educatiu.

            En definitiva, el model TPACK constitueix un marc teòric interessant per a una integració de les tecnologies en l'ensenyament. Reconeix la importància dels tres components fonamentals  i es centra en les múltiples interaccions que existeixen entre ells. Cal recordar que aquest model necessita una important tasca de desenvolupar en la pràctica docent els seus principis amb intenció d'avançar en temes fonamentals com la teoria del aprenentatge de les TIC, la didàctica i us de es tecnologies, la formació del professorat, la innovació educativa, la investigació en l'acció etc..

No hay comentarios:

Publicar un comentario