miércoles, 6 de marzo de 2013

Aprenentatge basat en l’ensenyança programada


El model instructiu que hem elegit és: Aprenentatge basat en l’ensenyança programada. Aquest model està basat en la teoria conductista d’Skinner i Gredler, que ens diu que el aprenentatge és incognoscible (Tª de la caixa negra) i per a dir açò es basa en el comportament observable. Aquest aprenentatge és divideix en unitats bàsiques elementals  que s’organitzen de forma externa.


Per tant, aquest aprenentatge consisteix en presentar preguntes de forma seqüencial i en sancionar als alumnes que contestaren malament, tot açò mitjançant programes d’exercitació i una pràctica basada en la repetició.


 
Podem torbar avantatges i inconvenients:

Avantatges
Inconvenients
Us del material intuïtiu
Alumne passiu
Feedback immediat al respondre.
No participació de l’educador amb els dubtes
Interactiu
Rigidesa de la seqüència de continguts
Pot ser programat segons les necessitats dels alumnes (Ensenyament individualitzat)
No s’explica perquè una resposta és correcta o incorrecta
Automatització d’habilitats bàsiques
No control sobre el ritme de treball dels diferents alumnes

No hay comentarios:

Publicar un comentario