El model instructiu que hem elegit és: Aprenentatge
basat en l’ensenyança programada. Aquest model està basat en la teoria conductista
d’Skinner i Gredler, que ens diu que el aprenentatge és incognoscible (Tª de la
caixa negra) i per a dir açò es basa en el comportament observable. Aquest
aprenentatge és divideix en unitats bàsiques elementals que s’organitzen de forma externa.
Per tant, aquest aprenentatge consisteix en presentar
preguntes de forma seqüencial i en sancionar als alumnes que contestaren
malament, tot açò mitjançant programes d’exercitació i una pràctica basada en
la repetició.
Podem torbar avantatges i inconvenients:
Avantatges
|
Inconvenients
|
Us del material intuïtiu
|
Alumne passiu
|
Feedback immediat al respondre.
|
No participació de l’educador amb els dubtes
|
Interactiu
|
Rigidesa de la seqüència de continguts
|
Pot ser programat segons les necessitats dels alumnes (Ensenyament
individualitzat)
|
No s’explica perquè una resposta és correcta o incorrecta
|
Automatització d’habilitats bàsiques
|
No control sobre el ritme de treball dels diferents alumnes
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario