Respecte
a l'avaluació dels processos d'ensenyament-aprenentatge mitjançant les TIC,
podem dir que no existeix una tipologia exacta sobre aquests criteris i la seua
aplicació, no obstant això, la més comuna és la emprada per Salinas (1992), en
la qual es poden diferenciar quatre tipus d'avaluació: avaluació prospectiva o
avaluació relativa al context (avalua a la fi els mitjans més adequats per a un
determinat projecte pedagògic); avaluació del producte (valora la qualitat
científica i tècnica d'un material didàctic abans de la seua difusió);
avaluació per a la selecció de mitjans (processos valoratius dirigits a
proporcionar-ne criteris als professors); i per últim, avaluació en la
circulació (es realitza després d'haver-ne utilitzat el mitjà). Tot i així, les
més utilitzades pels professors respecte de les TIC, són les dos últimes. Cal
dir que l’avaluació és una mena de
seguiment del procés d’ensenyament- aprenentatge en el que podem combinar
diversos tipus d'avaluació, amb l'objectiu comú de conèixer i dominar les
tecnologies de la informació per a un
desenvolupament integral dels alumnes segons les demandes actuals de la
societat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario