viernes, 1 de marzo de 2013

AVALUACIÓ AMB LES TIC DEL PROCÉS E-A


Respecte a l'avaluació dels processos d'ensenyament-aprenentatge mitjançant les TIC, podem dir que no existeix una tipologia exacta sobre aquests criteris i la seua aplicació, no obstant això, la més comuna és la emprada per Salinas (1992), en la qual es poden diferenciar quatre tipus d'avaluació: avaluació prospectiva o avaluació relativa al context (avalua a la fi els mitjans més adequats per a un determinat projecte pedagògic); avaluació del producte (valora la qualitat científica i tècnica d'un material didàctic abans de la seua difusió); avaluació per a la selecció de mitjans (processos valoratius dirigits a proporcionar-ne criteris als professors); i per últim, avaluació en la circulació (es realitza després d'haver-ne utilitzat el mitjà). Tot i així, les més utilitzades pels professors respecte de les TIC, són les dos últimes. Cal dir que l’avaluació és una mena  de seguiment del procés d’ensenyament- aprenentatge en el que podem combinar diversos tipus d'avaluació, amb l'objectiu comú de conèixer i dominar les tecnologies de  la informació per a un desenvolupament integral dels alumnes segons les demandes actuals de la societat.




No hay comentarios:

Publicar un comentario