La teoria
constructivista s'enfoca en la construcció del coneixement a través
d'activitats basades en experiències riques en context. El constructivisme
ofereix un nou paradigma per a aquesta nova era d'informació motivat per les
noves tecnologies que han sorgit en els últims anys. Amb l'arribada d'aquestes
tecnologies (wikis, xarxes socials, blogs ...), els estudiants no només tenen
al seu abast l'accés a un món d'informació il · limitada de manera instantània,
sinó que també se'ls ofereix la possibilitat de controlar ells mateixos la
direcció del seu propi aprenentatge. Hi ha un vincle entre l'ús efectiu de les
noves tecnologies i la teoria constructivista, les tecnologies de la informació
aporten aplicacions que en ser utilitzades en el procés d'aprenentatge, donen
com a resultat una experiència d'aprenentatge excepcional per a l'alumne en la
construcció del seu coneixement . Canviem l'enfocament tradicional de l'aula,
on el paper i el llapis tenen el protagonisme principal, i establim un nou
estil en el qual es troben presents les mateixes eines però afegint les
aplicacions de les noves tecnologies, d'aquesta manera aportem una nova manera
d'aprendre , que crea en els estudiants una experiència única per a la
construcció del seu coneixement, recolzant-nos en els valors d'interacció entre
alumnes i alumne - professor, el respecte al material i als companys;
l'aprenentatge significatiu, ja que és una nova eina d'aprenentatge diferent i
innovadora, i, a més, la cooperació. En conclusió direm que les noves
tecnologies són eines constructivistes que intervenen en el procés
d'aprenentatge de les persones de manera favorable.
No hay comentarios:
Publicar un comentario