viernes, 1 de marzo de 2013

"El model constructivista amb les noves tecnologíes"


La teoria constructivista s'enfoca en la construcció del coneixement a través d'activitats basades en experiències riques en context. El constructivisme ofereix un nou paradigma per a aquesta nova era d'informació motivat per les noves tecnologies que han sorgit en els últims anys. Amb l'arribada d'aquestes tecnologies (wikis, xarxes socials, blogs ...), els estudiants no només tenen al seu abast l'accés a un món d'informació il · limitada de manera instantània, sinó que també se'ls ofereix la possibilitat de controlar ells mateixos la direcció del seu propi aprenentatge. Hi ha un vincle entre l'ús efectiu de les noves tecnologies i la teoria constructivista, les tecnologies de la informació aporten aplicacions que en ser utilitzades en el procés d'aprenentatge, donen com a resultat una experiència d'aprenentatge excepcional per a l'alumne en la construcció del seu coneixement . Canviem l'enfocament tradicional de l'aula, on el paper i el llapis tenen el protagonisme principal, i establim un nou estil en el qual es troben presents les mateixes eines però afegint les aplicacions de les noves tecnologies, d'aquesta manera aportem una nova manera d'aprendre , que crea en els estudiants una experiència única per a la construcció del seu coneixement, recolzant-nos en els valors d'interacció entre alumnes i alumne - professor, el respecte al material i als companys; l'aprenentatge significatiu, ja que és una nova eina d'aprenentatge diferent i innovadora, i, a més, la cooperació. En conclusió direm que les noves tecnologies són eines constructivistes que intervenen en el procés d'aprenentatge de les persones de manera favorable.

No hay comentarios:

Publicar un comentario