domingo, 3 de marzo de 2013

TIC EN ELS PROCESSOS D'APRENENTATGE





LA INCLUSIÓ DE LES TIC EN EL PROCÉS D'AVALUACIÓ. BASES PER AL DISSENY.
                                                LA PRODUCCIÓ I L'AVALUACIÓ



L’avaluació, per a nosaltres, juga un paper fonamental en la metodologia del docent, ja que es tracta d’una habilitat que l’alumne desenvoluparà a partir de la reflexió que faça ell mateix del seu aprenentatge, junt a la resta de companys i amb la ajuda del professor. La inclusió de aquest mètode porta dues batents: la reflexió de l’aprés i la revisió del treball de cadascú i del grup en general i tot allò a l’entorn del projecte didàctic que es treballarà en eixe moment, al igual que en altres moments de aquestos processos de ensenyança/aprenentatge.
Un dels punts que més hem valorat és que amb aquesta avaluació no perdrem de vista molts aspectes com la comparació de les propostes d’avaluació respecte a l’ensenyança tradicional a l’escola, utilitzar diferents tècniques que no siga sols l’avaluació escrita i que incloguem element visual, auditius, etc., i que ajuda al docent a portar molt més millor i de una forma més subjectiva (dintre de les possibilitats de cada alumne), l’avaluació de tot el que rodeja a l’entorn educatiu ja que facilita molt aquest apartat.
Sens dubte, utilitzar els TICS a l’hora de adaptar-la al fonament bàsic de l’educació fa que motiven tant al professor com a l’alumne i que el procés d’informació, la gestió de les classes, l’aprenentatge i l’accés a tota mena de informació siga el més amplia possible i, a més a més, gràcies als portfolis, pàgines web, correus electrònics, etc. fan que exista un feedback continu, sense falta d’estar a classe i agilitzant el procés de ensenyança-aprenentatge i, per consegüent, una obligació a la inclusió dels tics en el processos d’avaluació, sent ara mateix la base per al disseny de models i per produir valors al docents per desenvolupar correctament el programes que evolucionaran l’educació.


 


No hay comentarios:

Publicar un comentario