Ens centrarem en el model d’activitat estructurada d’un grup.
Els objectius d’aquest model són: redefinir i recrear els procediments i normes "teòriques" d'ús de les eines tecnològiques incloses en el disseny; així com transformar les pràctiques pedagògiques.
D’altra banda, els valors en els quals s’inspira són els coneixements previs, les expectatives, la motivació, el context institucional i socioinstitucional i la dinàmica interna de l'activitat conjunta.
Pel que fa als mètodes que ofereix, aquest model instructiu utilitza els materials hipermèdia com instruments cognitius per a l'exploració del contingut per part dels estudiants i les TIC com a eina de col·laboració que s'aconsegueix a partir de la manera com el professor/a organitza i pauta el treball en petit grup.
Per concloure, les contribucions que aporta al procés d’ensenyament-aprenentatge són: establiment de determinades formes d'organització de l'activitat conjunta i incidint en major o menor mesura en els processos intra i intermentals implicats en l'ensenyament i l'aprenentatge. A més a més, gràcies a la incorporació de les TIC, les formes d'organització de l'activitat conjunta canvien i es transformen, aquestes tecnologies fan efectiva la seva potencialitat per a intervenir en els processos psicològics implicats en la construcció del coneixement.
Considerem que els mestres de hui dia han de tindre en compte aquests mètodes d’ensenyament com un recurs útil i imprescindible per formar xiquets que siguen competents en la societat actual, ja que les noves tecnologies formen part de la nostra cultura i poden servir-nos de gran ajuda en el procés d’ensenyament-aprenentatge. A més, aquest model concretament, compta amb els avantatges que aporten les activitats en petit grup.
Bibliografia:
- Ibañez, J. E. (s. f.). El uso educativo de las TICS. Recuperado de: http://jei.pangea.org/edu/f/tic-uso-edu.htm#_Toc50017386
- R. Carneiro, J. C. Toscano y T. Díaz (compiladores), Los desafíos de las TIC para el cambio educativo, Madrid, 2009, OEI-Santillana, Fundación Santillana, pp. 113-126
No hay comentarios:
Publicar un comentario