Segons Vigotsky,
existeixen diferents processos en l’aprenentatge (processos psicològics
elementals i superiors), i segons la seua teoria, la zona de desenvolupament
pròxim és l’espai entre les habilitats que ja posseeix el xiquet i el que pot
arribar a aprendre a través de la guia de suport que li pot proporcionar un
adult o un company més competent. S’aprèn amb l’ajuda de la resta, i en l’àmbit
de la interacció social. Ara bé, respecte de les TIC Vigotsky ens diu que la
cultura crea un número cada vegada més elevat de poderosos auxiliars externs
(instruments, aparells, tecnologies) que presten suport als processos
psicològics, a més fa ús de les tecnologies modernes d'informació i comunicació
en tot tipus d'activitats a fi de conservar la memòria de determinats esdeveniments,
així com per a canviar un procés psicològic natural a superior.
I respecte als
objectius, els valors que inspira i el mètode que ofereix, Vigotsky recalca que
les tecnologies de la comunicació són els útils amb que l'home construeix
realment la seua representació externa que més tard incorporarà mentalment,
s'interioritzarà. A més l'ús de les TIC'S com a auxiliars modifiquen el procés
interior de l'individu. Per últim, també ens diu que les TIC'S poden ser
utilitzades com la bastimentada que l'estudiant necessita en el procés
d'ensenyança i aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario