viernes, 1 de marzo de 2013



Segons Vigotsky, existeixen diferents processos en l’aprenentatge (processos psicològics elementals i superiors), i segons la seua teoria, la zona de desenvolupament pròxim és l’espai entre les habilitats que ja posseeix el xiquet i el que pot arribar a aprendre a través de la guia de suport que li pot proporcionar un adult o un company més competent. S’aprèn amb l’ajuda de la resta, i en l’àmbit de la interacció social. Ara bé, respecte de les TIC Vigotsky ens diu que la cultura crea un número cada vegada més elevat de poderosos auxiliars externs (instruments, aparells, tecnologies) que presten suport als processos psicològics, a més fa ús de les tecnologies modernes d'informació i comunicació en tot tipus d'activitats a fi de conservar la memòria de determinats esdeveniments, així com per a canviar un procés psicològic natural a superior.
I respecte als objectius, els valors que inspira i el mètode que ofereix, Vigotsky recalca que les tecnologies de la comunicació són els útils amb que l'home construeix realment la seua representació externa que més tard incorporarà mentalment, s'interioritzarà. A més l'ús de les TIC'S com a auxiliars modifiquen el procés interior de l'individu. Per últim, també ens diu que les TIC'S poden ser utilitzades com la bastimentada que l'estudiant necessita en el procés d'ensenyança i aprenentatge.



No hay comentarios:

Publicar un comentario