Anteriorment
el model didàctic instructiu tenia com a objectiu, la memorització , la rutina
i la comprensió. Els llibres van anar introduint-se en les aules i
complementaven els explicacions del professor, per tant el docent era un simple
instructor que és centrava en els continguts que l'alumne havia de memoritzar. A
finals del segle XX van començar a aparèixer grans avanços tecnològics a
l’escola, on el professor redueix al mínim el seu paper de manera que
l'estudiant pot accedir a qualsevol font d’informació.
Els objectius dels que disposen els models instructius, és facilitar les propostes didàctiques dins de l’àrea relacionada amb la tecnologia, la comunicació i la informació. Són elements necessaris per a l’ innovació educativa, ja que ajuda a desenvolupar els materials didàctics que estaran presents a l’aula. Lo essencial dins dels objectius és el domini del coneixement i el desenvolupament de determinades habilitats. Es necessari que els professors puguen ajudar als alumnes en els seus problemes d’aprenentatge de manera que és done una relació amb l’escola, així es podran aconseguir els objectius educatius plantejats que els xiquets han d’adquirir al llarg del curs.
Els objectius dels que disposen els models instructius, és facilitar les propostes didàctiques dins de l’àrea relacionada amb la tecnologia, la comunicació i la informació. Són elements necessaris per a l’ innovació educativa, ja que ajuda a desenvolupar els materials didàctics que estaran presents a l’aula. Lo essencial dins dels objectius és el domini del coneixement i el desenvolupament de determinades habilitats. Es necessari que els professors puguen ajudar als alumnes en els seus problemes d’aprenentatge de manera que és done una relació amb l’escola, així es podran aconseguir els objectius educatius plantejats que els xiquets han d’adquirir al llarg del curs.
Alguns
dels mètodes que el professor pot emprar en les seues classes poden ser el treball
mitjançant preguntes amb les quals l'alumne puga recórrer les fonts
d'informació per a aconseguir allò que necessita i poder dur a terme el seu
projecte. També és important la realització d'un pla de treball escrit, en el
qual els alumnes hauran de planificar-ho pel seu compte, és faran tutories amb
el formador, a més de realitzar un treball de forma independent. Altre mètode és
l’autoavaluació i l'avaluació externa. Per últim parlarem sobre dos tipus més
de mètodes didàctics que s’utilitzen en les aules:
- el
mètode d'anàlisi, que tracta de realitzar anàlisi d'un objecte tècnic anant
sempre del general al particular.
- el
mètode dels estudis de caos, el qual té com a característica principal
l'anàlisi exhaustiva d'un episodi concret d'innovació tecnològica.
El
valor més important que ha de tenir el professor es dirigir la informació i
l’educació dels estudiants de manera que tots es relacionen i es puga garantitzar
l’èxit a l’escola. L’alumne ha de formar la seua personalitat a l’hora de
treballar en classe i d’interactuar amb els seus companys i professors. És
necessari l’ utilització de material que facilite la comunicació entre els
estudiants i el docents i així es vincula l’ensenyança en l’entorn de l’aula.
El professor ha de ser un guia que ajude i indique als alumnes el que han
d’aprendre i de que manera han de fer-ho, per tant el professor treballa l’
individualitat dels estudiants tenint en compte les seues aspiracions,
motivacions i possibilitats.
Els models instructius aporten una sèrie
d’ajudes a l’hora de treballar amb el procés d’ensenyanza-aprenentatge.
Facilita el trobar solucions a diferents problemes i ajuda a resoldre’ls,
permitix aprendre i a més s’utilitzen varis sistemes de representació que
desenvolupen el pensament. Un dels més importants es que facilita les relacions
amb el context social i amb les altres persones, ja que és pot parlar per
diferents medis. S’utilitzen guies visuals que faciliten l’enteniment i així s’adquireix
més ràpidament la informació. Incorporar presentacions multimèdia ajuda a
l’estudiant a construir més fàcilment el que vol fer a més d’un desenvolupament
més pràctic perquè es por utilitzar tant la comunicació verbal com l’auditiva o
l’audiovisual.
No hay comentarios:
Publicar un comentario