El mètode que segueix
aquest model es basa en la importància de la participació activa de l’estudiant,
en la construcció del seu propi coneixement i
la interacció amb l’entorn social, en un ambient compartit independentment
del temps i l’espai.
L’aprenentatge col·laboratiu beneficia a un
mateix i al grup, degut a l’intercanvi i cooperació social entre estudiants per
al propòsit de facilitar la presa de decisions i la solució de problemes. La
col·laboració permet compartir, esmenar els seus pensaments i treballar
mitjançat les seues discrepàncies cognitives.
En quant a l’entorn virtual de
l’aprenentatge l’intercanvi d’informació és més divers, en el sentit en que les
aportacions provenen de tot el món i no sols de l’instructor, gràcies a les
noves ferramentes de hardware i software que suporten aquest tipus
d’aprenentatge; a més, desenvolupen els principis pedagògics de l’articulació
col·laborativa a través de les xarxes de comunicació. Com a exemple podem
trobar un fòrum electrònic.
Per tant, aquest mètode promou les
relacions entre els alumnes, augmenta la motivació i l‘autoestima, desenvolupa
les habilitats interpersonals i estratègies per a resoldre conflictes, a més de
la tolerància, la flexibilitat i el compromís per els demés. Cal destacar que
ensenya a organitzar-se, dividir les tasques i els rols per a aconseguir un
millor resultat i ajuda a superar les dificultats en un ambient de companyonia
i confiança.
Tinc un tic nerviós o estic nerviós per les tics?
No hay comentarios:
Publicar un comentario