viernes, 1 de marzo de 2013

Aprenentatge col·laboratiu

L’aprenentatge col·laboratiu s’inspira en les aportacions realitzades per Piaget i Vygotski, els quals conceben l’aprenentatge com un canvi en les estructures mentals corresponents als models creats a través de l’experiència i interacció.
El mètode que segueix aquest model es basa en la importància de la participació activa de l’estudiant, en la construcció del seu propi coneixement i  la interacció amb l’entorn social, en un ambient compartit independentment del temps i l’espai.
L’aprenentatge col·laboratiu beneficia a un mateix i al grup, degut a l’intercanvi i cooperació social entre estudiants per al propòsit de facilitar la presa de decisions i la solució de problemes. La col·laboració permet compartir, esmenar els seus pensaments i treballar mitjançat les seues discrepàncies cognitives.
En quant a l’entorn virtual de l’aprenentatge l’intercanvi d’informació és més divers, en el sentit en que les aportacions provenen de tot el món i no sols de l’instructor, gràcies a les noves ferramentes de hardware i software que suporten aquest tipus d’aprenentatge; a més, desenvolupen els principis pedagògics de l’articulació col·laborativa a través de les xarxes de comunicació. Com a exemple podem trobar un fòrum electrònic.

Per tant, aquest mètode promou les relacions entre els alumnes, augmenta la motivació i l‘autoestima, desenvolupa les habilitats interpersonals i estratègies per a resoldre conflictes, a més de la tolerància, la flexibilitat i el compromís per els demés. Cal destacar que ensenya a organitzar-se, dividir les tasques i els rols per a aconseguir un millor resultat i ajuda a superar les dificultats en un ambient de companyonia i confiança.



Tinc un tic nerviós o estic nerviós per les tics?




No hay comentarios:

Publicar un comentario