Les teories mediacionals de Vygotski parteixen de la idea que la societat
influeix en el desenvolupament de la persona i per tant, en el seu aprenentatge.
Per aquest motiu, les noves tecnologies de la comunicació i de la informació
s’han vist influenciades per aquesta, ja que el seu objectiu principal es
basa en la medicació i interacció entre el docent i l’aprenent (feedback) amb
el fi de fortalir les estructures del pensament, mitjançant una sèrie d’eines. Aquestes
eines poden ser tant físiques com psicològiques i determinen els valors
d’aquesta teoria socio-cultural. Les primeres, fan al·lusió a instruments
tangibles com l’ordinador o la pissarra digital, etc. i les psicològiques es
duen a la pràctica mitjançant la comunicació.
Per l’esmentat anteriorment, aquesta teoria es caracteritza per ser prou
flexible, ja que les seues bases poden adaptar-se a la realitat. En quant a l’escola,
podem dir que la teoria mediacional de Vygotski, mitjançant les noves
tecnologies, contribueix en el procés d’E-A, ja que s’adequa a
l’avanç de la societat i respon a les necessitats i interessos dels alumnes. En
aquest sentit, es determina la seua metodologia, basada en la motivació
i alhora, en la innovació, llavors educa per poder respondre a possibles
problemes que puguen donar-se en un futur pròxim en aquesta societat de la
informació i la comunicació.
Per finalitzar, creiem convenient aclarir un aspecte prou important de la
teoria de Vygotski: el nou concepte ‘Zona de Desenvolupament Pròxim’. Aquest es
pot donar a conèixer quan les activitats, dirigides a l’alumne, no tenen ni un
alt nivell de dificultat, ni un nivell baix. Aquest espai és aquell en el què
l’alumne no sap quins mètodes o eines utilitzar i, el docent o educador li les
proporciona per avançar en elles.
No hay comentarios:
Publicar un comentario