domingo, 3 de marzo de 2013


-Aprenentatge per descobriment amb les TICs-

Per a començar introduirem quins són els objectius principals de l’aprenentatge per descobriment relacionats amb les TICs. En primer lloc, hem d’atribuir una gran importància a l’activitat directa dels individus sobre la realitat. Tot seguit, els professors han de variar les seues estratègies metodològiques d’acord amb l’estat d’evolució i desenvolupament dels alumnes. Per altra banda, els alumnes han de presentar una participació activa. I finalment, el docent els dona a conèixer una meta que ha de ser assolida. A més, ha de ser mediador i orientador del seu aprenentatge.
En quant als valors en els quals s’inspira aquest mètode instructiu, tot el coneixement reial ha de ser après per un mateix. Pel que fa al significat, és la relació i incorporació de manera immediata de la informació a la seua estructura cognitiva, és un producte exclusiu del descobriment creatiu. A més, el mètode per descobriment és l’essencial per a transmetre la informació de les matèries, i només és adequat per a la primera etapa escolar. I, per últim, la capacitat per a resoldre problemes és la meta principal de l’educació.
Respecte als mètodes que ofereix trobem els següents:
  •        Descobriment molt estructurat, amb una situació suficientment tancat per a produir una sola resposta. Per exemple, un problema de matemàtiques o un exercici de transformació de la veu activa a la veu passiva d’angles.
  •           Descobriment semi-estructurat, el treball dels alumnes, que no emet una resposta única, esta guiat per un protocol de qüestions o preguntes. Per exemple, el webquest.
  •                Descobriment poc estructurat, els alumnes participen en la decisió sobre el procés de descobriment. Per exemple, la creació d’un periòdic online.

I, per últim, en quant a les contribucions al procés d’ensenyança-aprenentatge, les noves tecnologies donen accés a una gran quantitat d’informació. Per a que la informació s’assolisca en coneixements del individu s’ha d’apropiar-se-la i construir els seus propis coneixements.

No hay comentarios:

Publicar un comentario