La inclusió de les TIC en el procés
d’avaluació.
El model que hem seleccionat per a
realitzar aquesta pràctica és el Conductisme, de Skinner i Gredler.
L’objectiu principal d’aquest model és
el de iniciar-se en la utilització de les eines tecnològiques de la informació
i la comunicació.
Per altra banda, els valors que
observem són els següents: utilitzar les TIC amb la finalitat de millorar el
treball en equip i cooperatiu, acceptació i normalització de la diversitat,
resolució de conflictes i actitud receptiva i oberta.
Una vegada hem dit els objectius i els
valors, i com hem comentat anteriorment, ara esmentarem les característiques
principals del conductisme:
· Aprenentatge incognoscible. Tª de la caixa negra.
· Basats en el canvi de comportament.
· Organització externa dels aprenentatges
· Aprenentatge comuns a tots els individus.
· Aprenentatge incognoscible. Tª de la caixa negra.
· Basats en el canvi de comportament.
· Organització externa dels aprenentatges
· Aprenentatge comuns a tots els individus.
Cal dir, que els rols que tenen els
professors i els alumnes són diferents:
· Rol de l’alumne: Passiu.
· Rol del professor: Actiu. Reforç positiu/negatiu de les conductes de l’alumne.
· Rol de l’alumne: Passiu.
· Rol del professor: Actiu. Reforç positiu/negatiu de les conductes de l’alumne.
L’activitat que és proposa s’anomena
“Primers passos del Ensenyament Assistit per Ordinador”. Consisteix en la
presentació seqüencial de les preguntes i la sanció corresponent de les
respostes dels alumenes: Programes d’exercitació i pràctiques molts precises
basades en la repetició.
Per a finalitzar, les contribucions
que aporta aquest model són: cert grau d’interacció entre els alumnes,
seqüència de l’aprenentatge pot ser programada d’acord amb les necessitats de
l’alumne, Feedback immediat sobre cada resposta, afavoreixen l’automatització
d’habilitats bàsiques per a aprenentatges més complexes i proporciona
ensenyament individual.
No hay comentarios:
Publicar un comentario