viernes, 1 de marzo de 2013


La inclusió de les TIC en el procés d’avaluació.

El model que hem seleccionat per a realitzar aquesta pràctica és el Conductisme, de Skinner i Gredler.
L’objectiu principal d’aquest model és el de iniciar-se en la utilització de les eines tecnològiques de la informació i la comunicació.
Per altra banda, els valors que observem són els següents: utilitzar les TIC amb la finalitat de millorar el treball en equip i cooperatiu, acceptació i normalització de la diversitat, resolució de conflictes i actitud receptiva i oberta.
Una vegada hem dit els objectius i els valors, i com hem comentat anteriorment, ara esmentarem les característiques principals del conductisme:
·         Aprenentatge incognoscible. Tª de la caixa negra.
·         Basats en el canvi de comportament.
·         Organització externa dels aprenentatges
·         Aprenentatge comuns a tots els individus.

Cal dir, que els rols que tenen els professors i els alumnes són diferents:
·         Rol de l’alumne: Passiu.
·         Rol del professor: Actiu. Reforç positiu/negatiu de les conductes de l’alumne.

L’activitat que és proposa s’anomena “Primers passos del Ensenyament Assistit per Ordinador”. Consisteix en la presentació seqüencial de les preguntes i la sanció corresponent de les respostes dels alumenes: Programes d’exercitació i pràctiques molts precises basades en la repetició.
Per a finalitzar, les contribucions que aporta aquest model són: cert grau d’interacció entre els alumnes, seqüència de l’aprenentatge pot ser programada d’acord amb les necessitats de l’alumne, Feedback immediat sobre cada resposta, afavoreixen l’automatització d’habilitats bàsiques per a aprenentatges més complexes i proporciona ensenyament individual.

No hay comentarios:

Publicar un comentario